Lotta Lundgren gör reklamfilmer för Coop
Lotta Lundgren, känd från bland annat tv-programmet Historieätarna, gör en serie reklamfilmer för Coop. Konceptet ”4 för 80” beskrivs som en rörlig kokbok med vardagsmiddagar som inte får kosta mer än 80 kronor för fyra personer.
– Jag tar vardagsmaten på stort allvar, livet består av så väldigt många vardagar. Middagen är den tid på dagen man möter de man lever med. Med filmerna vill jag göra vardagsmiddagarna både godare och lite roligare, säger Lotta Lundgren i ett pressmeddelande.
I dag påbörjar Coop lanseringen av filmerna som bland annat kommer att bjuda på en hel del humor. Lotta Lundgren har ett förflutet som bloggare, kokboksförfattare och framgångsrik reklamskribent. De nya ”mysiga” filmerna står i stark kontrast till den kontroversiella reklam med hållbarhetstema som Coop kommit att förknippas med, med filmer som ”Ekoeffekten” och ”Kära Köttbit”.